Mommy Fit Diary

10+1 tipp a tudatos gyermekvállaláshoz

2019. szeptember 09. - mommy.fit.diary

A legtöbb pár életében egyszercsak eljön az a pillanat, amikor szeretnének szülőkké válni. Mivel ez egy tudatos döntés eredménye, így tudatos tervező munkát is igényel. Ez pedig nem 1-2 napos feladat lesz, szóval ha te is tudatos szülő akarsz lenni és meg akarod adni az esélyt a problémamentes terhességnek, akkor olvasd el, hogy mik az én tippjeim ehhez. :)

 

tests-de-grossesse-a3b078-0_1x.jpeg

A kép forrása: itt

A legeslegelső lépés, hogy legalább 3 hónappal a tervezett várandósság előtt el kell kezdeni az előkészületeket. Hogy mit is értek ezalatt? Megpróbálom a legfontosabbakat listába szedni és nem kihagyni semmit. ;)

1. Mentálisan tegyétek helyre magatokban, hogy mire is készültök. Mert tényleg cukik a babák, meg jó illatúak meg olyan kis picikék, de bizony nem ennyi az egész. Egy gyermek érkezésével minden megváltozik. Az is, amire nem is gondolnál. Csak nézzük a gazdasági vonulatot, akkor azért egyértelmű, hogy ez a családbővülés nagyon is látszódni fog a pénztárcán, szóval gondoljátok végig, hogy biztos el tudjátok-e tartani őt is és magatokat is? Nem fog se ő, se ti hiányt szenvedni? Sokan mondják, hogy "majd lesz valahogy"... na ezt el kell engedni a fületek mellett. Nem majd lesz valahogy, hanem igenis felelősséggel tartoztok a kicsiért is és magatokért is. Itt nem arról van szó, hogy addig kell várni, ameddig milliók lesznek a bankszámlátokon és tűzpiros Ferrari az udvarotokban, de azért ésszerű belátással mindenki fel tudja mérni a saját anyagi helyzetét. Emellett van egy komoly érzelmi vonulata is a dolognak. Csak hogy mást ne említsek: elég erős a kapcsolatotok, hogy elbírja azt, hogy lesz egy olyan idő, amikor nem tudtok úgy egymásra figyelni, mint korábban vagy hogy türelmetlenebbek lesztek a kialvatlanságtól? Most egy csomó mindent írhatnék még, de azt hiszem mindenki érti, hogy mire gondolok azzal, hogy a gyermekvállalásnak egy nagyon tudatos, komoly, megfontolt döntésnek kell lennie, ami egy életre szól és nem lehet visszacsinálni.

2. Ha sziklaszilárdan biztosak vagytok a döntésetekben, akkor gratulálok! :) Jöhet az aktív, tevékeny rész. Először is, én azt ajánlom, hogy csináltass egy nagylabort, hogy lásd, hogy mi újság a szervezeteddel, valamint amit még melegen ajánlok, de tudom, hogy nem olcsó, az az hogy csináltasd meg a TORCH  panelt. A TORCH egy betűszó, ami azokra a kórokozókra utal, amik károsíthatják a terhesség alatt a magzatot. Magyarán, ha ezt megcsináltatod, akkor látni fogod, hogy immunis vagy-e ezek ellen a kórokozók ellen és ha kiderülne, hogy nem, akkor még időben tudod magad oltatni a terhesség létrejötte előtt, hogy később ne legyen gond a babával. Azt viszont tudnod kell, hogy ha szükséged van valamelyik oltásra, akkor legalább 2-3 ciklust szoktak javasolni az oltás után, hogy annyi teljen el a terhesség előtt, szóval ezzel számolj te is. 

3. Ha eddig fogamzásgátlót szedtél, akkor hagyd abba a szedését. Mint tudjuk, a következő 24 órától már fogamzóképes leszel, mert csak addig tart a gyógyszer hatása, emiatt a következő időszakban vagy önmegtartóztattok (tudod, Aspirin a combok közé ;) ) vagy óvszert használtok. Annak ellenére, hogy szinte már a gyógyszer elhagyása utáni következő nap teherbe lehet esni, inkább még ne élj ezzel a lehetőséggel és várj meg 1-2 ciklust legalább, hogy helyre álljon a szervezeted hormon szintje teljesen.

4. A következő lépés, hogy kezdj el szedni vitaminokat. Erről már írtam is egy hosszabb bejegyzést: itt. Mindenképp ajánlom, hogy olvasd el, melyek lesznek majd a terhesség alatt fontos vitaminok, mert azokat már a terhesség előtt elkezdheted szedni, csak kisebb dózisban. A folsavat semmiképp ne felejtsd el! A vitaminokat a tervezett terhesség előtt 3 hónappal kezd el szedni, mert kell idő, amíg beépülnek.

5. Hagyd el az alkoholt! A szervezetednek kicsit sincs rá szüksége és amúgy is hagyd neki, hogy méregteleníthessen. Nem kell terhelni még alkohollal is. A terhesség és a szoptatás miatt úgysem ihatsz majd, úgyhogy ez a kis plusz idő már úgysem oszt-szoroz.

depositphotos_74753265_m-2015.jpg

A kép forrása: itt

6. Lassíts! Ez az élet minden területére igaz. Próbáld meg annyira elengedni a stresszt, amennyire csak képes vagy rá. Ebben az időszakban a testedet fel kell készítened arra, hogy egy új életet fog teremteni és kihordani, az pedig nagyon le fogja fárasztani, így nem mindegy, hogy milyen állapotból indulsz. Ez vonatkozik a megerőltető sportokra is. Hogy nagyon drasztikus legyek, nem most kell maratont futni, mint ahogy nem most kell a konditeremben a guggolásban életed csúcsát felállítani sem. Szerintem értitek mire gondolok. Válassz valami relaxáló, könnyedebb mozgásformát. Nagyon jó a jóga és a pilates erre, mert ezek a terhesség alatt is segíteni fognak megőrizni a hajlékonyságod akkor is, mikor már úgy érzed magad, mint egy partra vetett bálna. ;) Az úszást tudom, hogy sokan ajánlják, de én féltem, hogy elkapok valamit, ami nagyon nem jókor jönne, szóval hacsak nem vagy sellő, esetleg vízfüggő, akkor szerintem ne rizikózz, annyit nem ér a dolog. 

7. És ha már a fürdőről volt szó: ne szaunázzatok! Leginkább a párod ne. Az a magas hőfok gyönyörűen pusztítja a hímivarsejteket, az meg hát jelen pillanatban elég kontraproduktiv lenne nektek, ;) Azok a sejtek bizony nem 1 nap alatt termelődnek vissza...

8. Figyelj arra, hogy mit eszel. Egyrészt azért, mert nem árt, ha feltöltöd a tápanyagraktáraidat, másrészt nem baj ha egy kis súlyt veszítesz, mivel nemsokára igen sok plusz fog rád kerülni rövid idő alatt. Arról, hogy milyen egészséges ételeket ajánlok, arról itt találhatsz egy bejegyzést. Elég sok receptötlet van benne, amit szerintem érdemes lenne megfogadnod, hátha szülés után nem maradna annyi plusz kg rajtad.

9. Ha mostanában nem tetted, akkor ez a megfelelő időpont rá, hogy felkeresd a nőgyógyászodat és végeztess vele egy rutin vizsgálatot, hogy biztosan minden rendben van-e. Mondd el neki, hogy mire készültök, ő majd ellát szakszerű tanácsokkal a továbbiakat illetően. 

10. Hagyj fel a dohányzással! Ha eddig nem cigiztél, az nagyon dicséretes és ugorj a következő pontra, ha mégis akkor sincs semmi veszve, itt az ideje most leszokni. Van rá 3 hónapod. Terhesen és szoptatáskor úgysem lehet dohányozni, szóval jobb most felkészülni rá.

10+1. Menj el fogorvoshoz és nézesd meg a fogaidat. Ha van lyukas fogad, azt most tömesd be, mert a terhesség alatt ez nagy macera. Jobb inkább hamarabb túl lenni rajta. Egyébként is a terhesség alatt fellépő hormonális változások fogékonyabbá tehetnek az esetleges problémákra.

Ha megfogadod a tanácsaimat meglátod, hogy a saját helyzetedet könnyíted meg és nagyon hálás leszel később önmagadnak. :) Ha más tartalmak is érdekelnek tőlem, akkor kövess az Instagramon is @mommy.fit.diary néven. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mommy-fit-diary.blog.hu/api/trackback/id/tr2414903576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.